pátek 15. srpna 2014

Bratislava

Skůtr a geocaching


A začal jsem hnedka rajzovat po okolí svého zaměstnání - v Bratislavě ... Hnedka jsem to hodil na značky, z důvodu toho, a z dalšího důvodu toho, jsem to hodil na SPZ slovenské ... no říkal jsem si, bude to lepší :-D ale co bylo hrozně důležité: toulky na skůtru jsem spojil dohromady se svým novým koníčkem - Geocaching.


Foto ze série keší věnovaných bunkrům Bratislavy
A toto je z okolí Děvínské Nové Vsi, tam jsem jezdil fakt rád ...

 Obrovskou výhodou skůtru je to, že jsem sesednul a ihned začal lovit. Jeho obratnost a lehkost mně opravdu dostala tam, kam bych se zcela jistě s předchozími modely nedostal. Hodně jsem to dával i do okolního Maďarska i Rakouska, ale především projeté okolí Bratislavy a celá Bratislava, takže díky tomu jsem se konečně podíval tam, kam bych normálně během práce asi těžko kouknul ...





V prodejně mi udělali na přání (.. a příplatek) zásuvku na 12V - klasický zapalovač a já si dokoupil i držák na řidítka pro smartphone, abych mohl sledovat mapu a navigaci. Vzhledem k tomu, že můj současný Note 2 pěkně papá baterii, dobíjení během cesty bylo nanejvýše výhodné. A znovu jsem oživil dřívější myšlenku bluetooth handsfree do přilby ... ono pořád koukat na display není úplně to pravé ořechové ... a je prostě výhodnější spíše navigaci poslouchat ...


No a tak zase, jak už to v životě chodí, prostě během velmi krátkého okamžiku jsem musel práci v Bratislavě ukončit a já ze dne na den se vrátil zpět do Brna. Telefonicky jsem se dohodnul s kolegem z práce, že mu motku za úplatu nechám. Nu což, stejně má SK SPZ. Dohodli jsme se i na ceně, říkal jsem si, doma uvidím, třeba časem něco ... :-) a vyměnil řízení za umývání pokaděných gatí a zadku mého nového potomka, vaření kašiček a uspávání v postýlce ... a maximálně jsem tak řídil kočárek s miminem na ulici ...
Nepříjemností byla pouze krátká sms z Bratislavy, že se kolegovi povedlo s motkou skončit příkopě, ale že vše bude OK a na koupi se nic nemění.
Tak uběhl půlrok a pak ještě i nějaká další doba a stále ticho po pěšině. Pak ale cvak! Volal mi kluk z práce, co mi zařizoval pojištění: Pavol, co ta pojistka? To je na pokutu!! A náhle mi docvaklo, že jsem se úplně vyflákl na zákonné pojištění ... No a nejen zřejmě já. Takže ihned kolotoč obvolávání a výsledkem bylo, že raději tu motku co nejrychleji odhlásím z SK a hodím na české SPZ a zároveň i na pojistku. Jinak bych se nedočkal ani prodeje a možná dočkal tučné pokuty ze zákonné pojistky ...
Rovněž jsem se dozvěděl, zřejmě pravý stav, kdy motka skončila nedobrovolně svoji jízdu: chyběl výfuk, snad nějaké matice na kole, no a klasika, plasty ...
Takže opět kolotoč obvolávání různých servisů a já řešil vše na dálku. Nakonec nejlepší cenu za náhradní výfuk jsem dostal právě tam, kde jsem motku koupil : BB Moto Bratislava - za výfuk si řekli 98€ a ostatní potom dle situace. Říkám si, to není zase taková trága a zajistil od jmenovce, bývalého skladníka z práce odvoz do servisu a pro jistotu ještě píšu email do servisu, že chci tedy koupit a instalovat ten výfuk a připravit motku evideční STK, tudíž vše zprovoznit a zkontrolovat.
No měsíc se nedělo nic, prý čekají na ten výfuk. Pak jsem začal být nervózní a už jsem na ně začal tlačit a hlavně pravidelně volat. Po měsíci a půl mi konečně volá servisák: výfuk je tu a dnes to bude namontované! Ok, já řku, a co ty matky na těch kolech? Jaký matky??? Moment, aha! Tady chybí matky!
No mně málem omylo! Ale vždyť jsem vám to říkal!!!
No tak ještě čekání a prý ještě nějaké podložky. Nakonec tedy hurá a : Pane, motka je připravena a můžete si ji vyzvednout. A k platbě máte 198€.
Trochu mně to zarazilo, jako jenom výfuk a dvě matky za dvěstě €? Jinak nic? Ne v pohodě.
Půjčil jsem si dodávku od kamaráda z předchozí firmy a mazal s dodávkou pro motku do Bratislavy, v pátek. Mezitím on jde vyzvednout motku a počká na mně.
Mezitím telefon do auta: Pavol, počůvaj, ta motka je nepojazdná. Však to nejazdí! Lebo se pokrůtilo celé zadné koleso ...! Začínám zuřit! Dej mi toho servisáka: Co se děje? A on: Tam je pokrůcené celé zadné koleso, přední brejle celé zle! Oprava tak za 600€!
No já málem skončil s dodávkou ve škarpě! Křičím do telefonu: Ale vždyť jste ji tam měli dva měsíce a to mi teďka při převzetí říkáte, že motorka je nepojízdná??? Co jste tam proboha celou tu dobu dělali?? Vždyť jste mi tvrdili, že jste ji projeli a vše je OK!!!
No jedu, už se vracet nebudu, podívám se na to přímo na místě! No málem infarkt.
Tohle prostě je bezpředmětný dál popisovat. Na ten servis v Petržalce budu fakt dlouho vzpomínat... 
Motku jsem dovezl bez potíží domů,  vyložil z dodávky a mně bylo jasné, že mně čeká léčení a opravy...  No tak, přeci jsem měl kdysi škodovku 120l, tak nebude problém...  Hnedka na stojan a začala demontáž a zjišťování rozsahu škod. Jasné mi při tom bylo, že vše musím stihnout do měsíce, dokdy platí dovozový velký technický průkaz... 


Žádné komentáře:

Okomentovat